cz
Dát kupujícímu něco navíc? - 4.LEKCE

20.6.2013 | POTVORA Fintiva

 

"Sleváááá!!"       "Dárek!"      "2+1 zdarma!"  Všude samé výhody pro kupující!


Nabídnout kupujícímu něco "navíc" nebo ne? A co vlastně nabídnout?

 

TADY MOJE PRAVIDLA (A BĚDA TOMU, KDO JE NEBUDE DODRŽOVAT!!:-), alespoň z úcty ke mně, že jsem se s nima tak "dělala" :-))

  • Nabízejte jen tolik, kolik si můžete dovolit (na co Vám je hromada prodaných věcí se slevou, dárkem a bez poštovného, když vám to "spolkne všechen zisk" - přeci nechcete pracovat zadarmo!!)
  • Když něco "navíc" nabídnete, tak musíte vědět, proč to děláte - jaký je cíl (nenabízejte něco "jentak" a už vůbec nenabízejte něco jen "...protože sousedovic Maruška to dělá taky...")
  • A když už něco nabídnete, tak to udělejte tak, aby měl kupující pocit, že opravdu dostal "něco extra navíc" a že to není běžné, že on je ten VIP-ZÁKAZNÍK, kterému jste tím chtěli poděkovat, odměnit ho. (Všichni milují být váženým zákazníkem, všichni milují se cítít jako VIP - a kdo řekl, že on ne, tak "kecá"!)

 

PROČ TEDY NĚCO "NAVÍC" NABÍZET A JAK?

LÁKÁNÍ KE KOUPI:

  • Sleva - máme dva nesmyslné modely:
    • "chroničtí zlevňovači" - ještě ani nevystavili a už by zlevňovali, už si sami podbíjejí své ceny i ceny ostatních... zákazník si na slevy zvykne a už si za normální cenu u něj nekoupí - bude vyčkávat...a prodejce bude vyrábět za "poslevovou almužnu". Dolů s cenou se jde lehce, ale nahoru už pak nevyšplháte...:-)
    • "zlevńovací vyčkávači" - hromada neprodejného zboží, je po sezóně, už to není v módě....vyzkoušely se všechny ostatní možnosti  a o zboží není zájem - takže se zlevní o 5% (chacha, to si nikdo ani nevšiml), zboží dál leží,  chátrá a je stále méně moderní - zlevní se o 10% (kolik z vás se kvůli 10% zvedne k nákupu? nikdo?) a zboží dále leží...15%?

DOPORUČUJI: Slevy dobře promyslete a nedělejte z toho "běžný stav". Potřebujete-li se něčeho zbavit, opravdu vyprodat "ležáky" - tak to udělejte ve dvou razantních krocích a ne v nekonečném seriálu, pořádně to v textu odůvodněte, aby kupující pochopil, že tohle není běžné, ale mimořádná akce, která se jen tak nebude opakovat..

  • Dárek nebo "+ něco zdarma" - lidé milují "výhodné" nákupy..

DOPORUČUJI: Chcete-li obdarovávat- tak dárek přidávejte k vašemu cenově hodnotnějšímu zboží a  dobře ho v textu odprezentujte, je to bonus, který má kupujícího "dopřesvědčit" ke koupi.

  • Okamžitá výhoda ("kupte dnes a dostanete navíc....", "prvních 10 kupujících získá navíc...")  - vhodné, když potřebujete prodat něco do nějakého data, ihned... Využití to má např. jako propagace vašeho zboží na FB, kde to dokážete okomunikovat. Potvor.cz na tento druh výhody není až tak vhodný...

 

MOTIVACE NA PŘÍŠTÍ NÁKUP 

  • Sleva na příští nákup - máte-li zákazníka, který hodně nakoupil, kterému se Vaše věci hodně líbí...dejte mu motivaci na další nákup - přiložte mu do balíku "poukázku na nákup vašeho zboží v hodntě XXKč" nebo "poukázku na slevu v hodnotě X%) - jako poděkování za jeho velký nákup. Když bude "poukázka" ještě dobře graficky vyvedená a na tvrdém papíře - je dost velká pravděpodobnost, že ji nevyhodí, že ji použije.. Pamatujte, že přemluvit k dalšímu nákupu již stávajícího zákazníka je mnohem lehčí než získávat nového zákazníka, takže tuto možnost využijte...
  • Příští nákup bez poštovného -  jestli nechcete komplikovanosti s poukázkama, využijte stejným způsobem zrušení poštovného - přiložte kupujícímu do balíčku kartičku, že má příští nákup za 0 Kč Poštovné.

 

LOAJÁLNÍ ZÁKAZÍK, PODĚKOVÁNÍ

  • Nehlášený dáreček (překvapení) nebo i nějaká hlášená drobnůstka.. většina zákazníků to ocení, budou si to pamatovat a možná znova nakoupí nebo Vás doporučí kamarádkám...

DOPORUČUJI: Dělejte to cíleně u "významných" zákazníků... Ale jestli máte přístup k "levným drobnostem", "drobnostem zdarma", které udělají radost nebo máte spoustu drobných výrobků, které už nikdy neprodáte - tak to klidně posílejte "všem" kupujícím (všem ve smyslu "všem smyslupným" - při objednávce za 45 kč se to fakt asi nevyplatí...:-))  - dobré je do balíku připojit děkovnou kartičku - že jako poděkování za nákup přikládáte drobnost pro radost... :-)

 

VĚRNOSTNÍ "PROGRAM" pro pravidelné zákazníky

  • Máte-li pravidelného zákazníka a nechcete, aby vám přešel ke konkurenci, chcete si ho "udržet" - nabídněte mu výhody pravidelného nakupování (ideální hlavně prodáváte-li materiál). A co mu můžete nabídnout?
    • Poštovné zdarma
    • Trvalá sleva X%
    • Pravidelné přibalení vzorků zdarma, aby vyzkoušel novinky.. (u materiálu)
    • Když docílí nějaký měsíční obrat - dostaně něco zdarma, vyšší slevu

 

 

ZÍSKÁVÁNÍ NOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ

  • Sleva pro kamarádku - přiložte do balíku dárkovou kartičku na slevu, kterou může váš zákazník někomu darovat (vhodné použít, když prodáváte dražší věci, které si s velkou pravděpodobností  daný zákazník opakovaně sám  pro sebe nekoupí). Na kartičku napište kde a jak se může zboží zakoupit + "Kód", který vám má nahlásít, aby slevu získal. V doprovodném děkovném dopise pak napište, že jako poděkování za nákup přikládáte "poukazku na slevu", kterou může zákaznice kamarádce nebo komukoliv darovat, popřípadě využít i pro sebe... (Většina žen se jde pochlubit svým kamarádkám, co si pořídila...a takhle může kamarádku namotivovat slevou)
  • "Naverbování" - dejte vědět (dopisem přiloženým do balíku, na svém FB, na svých stránkách nebo i krátkým sdělením u popisu zboží), že když vás zákazník dále doporučí a na jeho doporučení se zrealizuje prodej vašeho zboží, získá slevu, bonus, dáreček ke svému dalšímu nákupu (vhodné u zboží, kde jeden zákazník nakupuje opakovaně - např. materiál).

 

VĚTŠÍ HODNOTA NÁKUPU (TOHLE SE SNAŽTE VYUŽÍT VŠICHNI, KDO MÁTE PRŮMĚRNOU HODNOTU 1 VÝROBKU POD 150 KČ... ) 

  • Poštovné zdarma - při nákupu více než X ks je poštovné zdarma (vpište to ke každému vhodnému výrobku - jenom do profilu to vepsat nestačí!!)
  • Vytvářejte "sety" dvou a více výrobků (set: náušnice + prsten + náramek...), kde bude výhodnější cena než kdyby kupoval každý kousek zvlášť (vložte tedy výrobky samostatně a pak vložte i "set" - v textu k jednotlivým výrobkům napište info, že v případě koupi celého setu ušetří XY KČ).
  • Cenové zvýhodnění zboží jednoho druhu - neprodáváte-li takové zboží, ze kterého by se daly tvořit soupravy použijte tento nápad na "více kusů od jednoho druhu". Př:
    • máte-li velký výběr náušnic za 100 Kč, vložte navíc výrobek s hromadnou fotkou těchto náušnic s názvem:  "Sada 3 náušnic dle vašeho výběru - výhodná cena", v textu vysvětlete, že si mohou vybrat z jakýchkoliv náušnic za 100 kč a zaplatí místo 300 kč jen 270 kč, stačí aby napsali do poznámky v košíku odkazy, názvy nebo označení těch 3 vybraných produktů.. (takto můžete vytvořit "hromadnou" nabídku pro všechny vaše produkty, které dokážete nějak sdružit) - ke každému samostatnému výrobku, který lze zakoupit levněji ve větším množství,  pak do textu vkopírujte informaci, že když vyberou z této nabídky ještě další dva výrobky ušetří..
    • máte-li velký výběr levných šperků např do 50 kč - napište, ke každému výrobku, že při nákupu např. 4 těchto výrobků získají 5. zdarma dle vlastního výběru...
    • Ať už budete dělat jakékoliv "výhodné množstevní akce", myslete na to už při kalkulaci jednotlivých věcí, abyste měli z čeho ty množstevní výhodné ceny vytvářet a neprodělávali...

PAMATUJTE:

  • Když už se někomu vaše zboží líbí a něco si koupil, tak jeho zájem MAXIMÁLNĚ VYUŽIJTE (komunikujte s ním, nabízejte další věci, vložte do balíku další nabídky a motivace pro další nákup, pro nákup jeho známých...)
  • Když máte "levnější" zboží - snažte se, aby zákazník měl důvod přihodit k té jedné drobnosti ještě další a další... Když to dobře vymyslíte a každý váš zákazník místo plánovaného jednoho kusu koupí dva, tři (vydat dalších 50-100Kč není zase tak velký problém, když to bude skýtat výhody), tak nakonec prodáte dvojnásobně, trojnásobně více...
  • OD NABÍDKY SVÉHO ZBOŽÍ,  PŘES KOMUNIKACI SE ZÁKAZNÍKEM PŘI OBJEDNÁVÁNÍ AŽ PO ODESLÁNÍ BALÍKU- VŠUDE MYSLETE NA TO, CO JEŠTĚ MŮŽETE UDĚLAT NAVÍC, ABY BYL ZÁKAZNÍK SPOKOJEN A PŘIŠEL ZNOVA, ABY DAL O VÁS VĚDĚT SVÝM ZNÁMÝM...

 

JAKÉKOLIV DOTAZY, POZNÁMKY K DANÉMU TÉMATU ROZEBEREME V DISKUSNÍM KLUBU MARKETINGOVÉ POTVOR ŠKOLY...PŘIJĎTE SE "DOVZDĚLAT"...:-)

 

Příští lekce: "JAK KOMUNIKOVAT S KUPUJÍCÍM?"

 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ:

Jak má správně vypadat váš profil - 1. LEKCE

Jak má vypadat foto vašeho zboží - 2.LEKCE

Umíte napsat dobrý popis zboží? - 3.LEKCE

 

PŘEHLED VŠECH LEKCÍ NAJDETE ZDE.

 

Komentáře:

Komentáře mohou vkládat jen přihlášení uživatelé.
Komentář od uživatele Nejen-obojky 23.6.2013 22:08:38

Potvůrko, díky za článek... Už spřádám plány, tak uvidím jestli ze mě vypadne něco plodného :-)

Komentář od uživatele Permata 23.6.2013 19:51:10

Super rady Potvůrko Usmívající se

Já dávám dárek k nákupu a nakonec jsem se rozhodla, že ho nechám jako překvapení. Teď ještě kdybych tak věděla, jak získat nakupujícího, protože si myslím, že zatím všechno víceméně splňuji, ale ovoce to nepřináší.