„Ježiš Maruš, no to je nááádhera! Odkud to máš?“ A Maruška se samozřejmě pochlubí, kde tu „nádheru“ koupila a tím vám možná „přihraje“ nového zákazníka…
Přesně tohle je VIRÁLNÍ MARKETING = informace o vašich výrobcích šíří sami uživatelé nebo kupující…
CHCETE VÍCE PRODÁVAT?
NAUČÍM VÁS, JAK VIRÁLNÍ MARKETING VYUŽÍT A PODPOŘIT!
Virální marketing je šíření komerčního sdělení přes sociální sítě… ale podobně to funguje i v reálném světe, kdy jeden člověk doporučí/informuje druhého.. Ukážeme si, jak na to v obou případech…
Co je našim cílem?
- Chceme, aby se o nás vědělo, aby se informace o našich výrobcích šířily
- Chceme, aby se šířily pozitivní informace vedoucí k objednání našeho zboží
TIPY jak to udělat ve virtuálním světě:
Buďte aktivní aneb, kde všude mohu být viděn zdarma :-)
- Facebook - u nás jednička, ale možná byste mohli zkusit i další možnosti…
- You Tube - natočte video s vaší tvorbou, vtipné video s vašimi produkty nebo třeba zajímavý návod)
- Google+ - podobné jako facebook – vytváříte „kruhy“ svých přátel a sdílíte
- Lidé.cz - podporováno seznamem.cz, takže návštěvnost je hodně vysoká, jsou tam sekce o tvoření a módě, kam se dá přispívat
- Pinterest.com - nástěnka s obrázky, kde můžete umístit vaše výrobky a ostatní je sdílejí, propojeno s facebookem, česká verze se jmenuje prispendlito.cz )
- Instagram - mobilní sociální síť, kterou vlastní facebook – vyfotíte mobilem, upravíte pomocí speciálních nástrojů a rovnou ukládáte přes mobil na sdílenou platformu instagramu i dále na facebook a twitter
- Diskusní kluby a blogy, kde je možno vkládat své příspěvky a komentovat a šířit, najděte si ty zajímavé pro vás…
Vytvořte zajímavý obsah aneb, co se nejvíce sdílí a šíří
- fotografie s roztomilými zvířátky (nafoťte vašeho mazlíčky a vaše produkty)
- vtipné fotografie, vtipné příspěvky všeobecně
- fotografie s dětmi
- překvapivý, emotivní a šokující obsah
Obecně platí: Vymyslete něco originálního, nafoťte a spojte to s vašimi výrobky
Využijte šance aneb, kdy se to vyplatí nejvíce
- Vánoce – udělejte fakt super originální přání k vánocům, ať ho sdílí mraky lidí
- Nový rok – Vtipné PF s vašimi výrobky
- Velikonoce
- Valentýn – romantické, sladké nebo vtipné přání
Buďte pohotoví
- Nemáte žádné vhodné fotky ani nápad, jak je vytvořit? Vždycky se něco najde, buďte pohotoví a jakmile něco zahlédněte, foťte! :-)
TIPY jak to udělat v reálném světě:
- Začněte už tím, že při přijímání objednávky budete vstřícní a možná i originální? Jedna osobně laděná věta dopsaná k přijaté objednávce vás přece nic nestojí a kupujícího to potěší
- Základ všeho je kvalitní výrobek a příjemná komunikace, vstřícnost ke kupujícímu.. o tomhle se pak budou zmiňovat svým kamarádkám…
- Drobný dárek přibalený k objednávce (milé překvapení pro kupujícího), určitě si vás zapamatují a doporučí
- Osobní psaní přibalené k objednávce (stačí jedna, ideálně ručně psaná nebo alespoň podepsaná věta, kde budete vy osobně přát kupujícímu, aby si váš výrobek užil – čím originálněji to naformulujete, tím více se vás zapamatují
- Přiložte vizitku, kartičku s kontaktem, aby ji mohli třeba dát dále kamarádce
- Vložte do balíčku kartičku se slevou pro příští nákup pro kupující nebo pro její kamarádku
- Nebojte se napsat kupujícímu vzkaz: „Ráda udělám vše pro vaši spokojenost a budu doufat, že mně doporučíte dále…“
- Navrhněte kupujícím, aby vystavili nebo vám zaslali fotografie, jak jim váš výrobek sluší (budete-li potom fotografii vystavovat třeba na facebooku, označte, kdo se na fotografii nachází, uvidí to jeho přátelé)
- Noste své výrobky a mějte po ruce vždy kartičku s odkazem na váš obchůdek
ANKETA MEZI NAŠIMI PRODEJCI:
Myslíte, že funguje virální marketing? Máte s tím zkušenosti?
Darbucha:
Stalo se mi, že ode mě nakoupily tři různé paní ze stejné firmy – zkrátka spokojená zákaznice mě doporučila v práci kolegyním. Tahle reklama je k nezaplacení.
Dracek89:
S manželem jsme začali vyrábět potisky na trička, a když si hned druhý den, vzal své vyrobené tričko do práce, přinesl domů hned skoro 10 objednávek od svých kolegů
Elkeramika:
Nejlepší reklama je tato: „ Jé, to je hezké! Odkud to máš?“
Galajana:
Stalo se mi na facebooku, že kamarádky se navzájem informovali a pak byly objednávky
HaMara:
Nejlepší reklamu mi dělala kamarádka, nosící a doporučující mé šperky
Larenty:
Ano, tohle se mi stává velmi často, většinou kolegyně z práce vytvoří velkou hromadnou objednávku, nebo po dobré zkušenosti nakupují zboží opětovně jako dárek pro své kamarádky.
Lenička ART:
Stalo se mi to u vyrývaných zámečků, kdy si to holky-kamarádky poposílaly a objednalo si to hodně lidí z dané ulice. A dokonce mi i jedna paní psala, že je na doporučení své snachy.
Tsunami:
Byla jsem doporučena mockrát, za to děkuji a vážím si toho, to je právě ta dobrá reklama.
Wou:
Setkávám se s tím, že u mne nakupuje řada kamarádek nebo maminek, udělají jednu velkou objednávku.
A jak to vidíte vy? Překvapila vás někdy síla virálního marketingu?
Pište do komentářů pod článkem!
Komentáře:
Komentáře mohou vkládat jen přihlášení uživatelé.U mně si objednala jedna paní šperky.Měla velkou objednávku,tak jsem přibalila i dárek navíc,poděkování atd.Po krátkém čase přišla zas a oslovila mě s tím,že pracuje pro jisté galerie a byla by ráda,kdybych pro ně vyráběla šperky.Jednou přišla s tím,že ČT natáčí dobový film nebo spíš dokument a jelikož se zná s režisérem,který rychle shání dobový šperk dle svých představ...a včera již bylo pozdě:)....prosila mě o zhotovení takového šperku.Takže jsem na něm pracovala ve dne,v noci....šperk ve filmu opravdu byl a šperky do galeriií dodávám dodnes:)
To jste napsala moc hezky a skvělé příklady...:-)
Tak mně se stalo, že si paní objednala uvítací jmenovku na dveře. Bydlela v paneláku... No a po čase mi napsala, že už všichni od nich ze vchodu mají na dveřích mou cedulku :) No a kolegyně popř. i kolegové z práce? Nejlepší reklama! Předloni jsem neustále posílala balíčky do televize Nova a letos na adresu Pražského hradu :O :) Opravdu se vyplatí být vstřícná a milá při přijímání objednávky než to jen odklinout :)